Adam a Eva


Katka miluje príbehy, každý večer ked ideme spať, musím jej čítať z kníh, z detskej biblie, alebo jednoducho rozprávať jej príbehy, ktoré som počula a milovala, keď som bola mala. Je to vynikajúce, pretože aj ja milujem príbehy, ráda ich čítam a píšem, takže je pekné, aby som preniesla túto kvalitu na moje dieťa.
O sedem kozlitka a Cervena ciapocka boli hitom a ona vlemi mala rada presibany vlk. Keď som si čítala Tri malé praskiatka, chválila prasa, ktorá postavila svoj dom z tehál. Bola nahnevaná na zvieratá, ktoré sa bavili o Škaredé káčatko. Princezná a hrach jej naštvali,Ako by princezná mohla obťažovať hrach pod 7 matracmi. Sa jej páčila i príbeh ktory som jej povedala, odkedy som bol mlada, o kráľ  a kvetinové semená. Milujem to aj preto, lebo má morálnu lekciu v ňom. Kráľ bez detí sa snaží prijať chlapa a urobiť ho princom. Takže oznamuje, že všetci chlapci v krajine dostanú semeno, musia sa o to starať jeden rok a ten s najkrajšou kvetinou bude princ. Je tam malý sirotský chlapec, ktorý si vezme svoje semeno, stará sa o to, ale nič nerastie. Po rokoch je jediný v paláci s prázdnym hrncom a stal sa princom, pretože semená dané chlapcom boli varené a on bol jediný, kto neklamal. Je to veľmi malý príbeh so zaujímavým koncom a poučenie o čestnosti.
Z detskej biblie miluje tvorivý príbeh, príbeh narodenia pana a príbeh, v ktorom Ježiš upokojuje vodu jazera počas búrky. Ale obľúbený je Jonas a veľryba. Miluje obrázok na stránke s Jonasom v bruchu veľryby. Keď čítala som jej Pinochio, pozrela dlho na obrázok Geppeta, ktorý sa zobral na veľrybe: "Mami, toto je ten istý príbeh ako v mojej Ježišovej knihe."
Popoluška, Krása a šelma a Snehulienka boli ďalším veľkým hitom, aj keď Katka verí, že Snehulienka je trochu sprostucka a veľmi zvedavo sa spýtala: "Prečo neposluchala trpaslíkov, prečo vyšla z domu a prečo bola taká sprostucka, aby jedla jablko. " Vidiac úspech Snehulienke som myslela na ďalši príbeh o jablkove a povedala som jej príbeh Adama a Evy, ktorý z nejakého dôvodu chýba v jej detskej biblie. Na konci príbehu sa na mňa pozerá nahnevane: "Mami, potom Boh berie toho sprosteho hadika a vyhodí ho zo záhrady."
Bola som trochu prekvapená, že ona bola nahnevana na Snehulienku, pretože jedla jablko, ale nebola na Evu . Celý jej hnev sa dostal k hlavnému zlému charakteru príbehu, hadovi. Povedala mi, že had ho jej nahneva. O pár dní neskôr ju vidím hrať Adam a Eva s plastovými figurínami. Odložil som celý dialóg.
Pride hadik.
"Eva, preco nepapas jablko?"
"Lebo je zakazane."
"A kto zakazal?"
"Adam."
"Ale papaj."
"Dobre, papam."
Tu ju zastavím:
"Katka, ale vies ze Adam nezakazal nic."
''A kto zakazal?"
"Pan Boh."
Katka trochu premýšľala a potom povedala:
"Tak Eva nezje ziadne jabklo a da prec sprostoho hadika."
Táto dievčina má svoje priority správne

Comments

Popular posts from this blog

All Saint day in Slovakia (Dusicky)

Sv. Mária Magdaléna Rusovce, St. Mary-Magdalene in Rusovce, Bratislava

I love Bratislava