Male dievca a Katedral so špinavými oknami



Pred to bolo 5 rokov, modlil som sa v malej kaplnke v jednej z najkrajších chrámov  keby som  videla: Katedral de Mallorca alebo La Seu. Vnútri kostola plné stĺpov, sochy, farebnými oknami, oltárov a kaplniek, som našla v malom rohu jedna kaplnka otvorená k modlitbe. Bola zasvätena Panne Márii a mala nádherne bielu sochu Matky ako kráľovná. Vstúpila som a modlila som sa za to co som najviac prosila:dieťa. O dva týždne neskôr v Bratislave som zistila, že som tehotná. V apríli 2013, pred 4 rokmi som porodila najkrajšie dievčaťom na svete: Katka.



V minulom roku sme našu letnú dovolenku opäť  boli v Malorke a samozrejme prvá vec v mojej mysli bol znovu navštíviť svojho milovaného katedrálu a ďakovat Matky Božej v tej istej kaplnke, tentoraz spolu s Katkou. Vyšli sme v prednej časti obrovskej katedrály, ktorá vyzerá ako hrad z piesku na pláži a má krásne ruže okná, ktoré sa podobajú jemné krajkové vzory. Katka nemala príliš veľmi zaujem, ako môžete vidieť na obrázku. Avšak rada pozerala na labute, ktoré vznášali na jazere pred kostolou a sa hrala na detské ihrisko. 




Ako sme isli do chrámu, medzi tmavými drevenými lavicami a farebnými oknami Katka zase nemala velmi zuajem. Vzala som ju v kaplnke, kde čakala socha Márie. Tam som sa modlila znovu a počúvala som sa Katkine milión otázok:
"Prečo je tam hore, prečo sa modliť, prečo ma slnko za sebou, a korunu na hlave, prečo sedis na kolenách, musím aj ja .............. .....? "
Snažila som sa odpovedať na toľko, ako som mohla, a potom sme šli okolo kostola a sledovali všetky kaplnky a sochy. Katka pozerala na  farebné vzory, ktoré slnko urobilo z podlahy kostola tým, že prejde oknom ruže a všetkými ostatnými farebnými oknami.



Nakoniec sme dospeli k mordernych oltára, kde boli maľovane okná.
"Páči sa ti, Katka?"
"Mamaaaaa, ale tu majú špinavé okná, mali by ho umyť."



Nemohla som sa ubrániť smiechu, ktorý upútal pozornosť niekoľkých turistov. Potom som myslela, že je čas ukončiť návštevu. A tak sme vstúpili do obchodu na konci katedrály. Tu Katka prvýkrát mala velmi zaujem. Išla medzi stánky s knihami, pohľadnice, poháre, ceruzky, štamprle, ružencov, magnetov a milión ďalších maličkostí s obrazom katedrály na ne.
Keď sme šli konecne na prekrasnych dláždených uličiek Starého Mesta v meste Palma, Katka držala magnet na chladničku a ceruzku s obrazom katedrály. Ona mi povie:
"Mami, nemám ráda tieto veľké kostoly, ja lubim male kostoly, ako náš kostol v Rusovce."
Dnes slávime 4 roky odkedy sa narodila. Máme Šmolko tortu a Katka je najšťastnejšíe a najveselsie dievčatko na svete. Na jej narodeniny, každý deň svojho života a môjho života ja oslávim a som vďačna za zázrak, ktory sa mi stalo v katedrále so špinavými oknami.






Comments

Popular posts from this blog

All Saint day in Slovakia (Dusicky)

Sv. Mária Magdaléna Rusovce, St. Mary-Magdalene in Rusovce, Bratislava

I love Bratislava